13 GODINA BMW MOTO KLUBA SRBIJA

Prva ideja o stvaranju srpskog BMW kluba rođena je na petom BMW Motorrad skupu u Garmišu u julu 2005. godine kada su braća Todorović proveli nekoliko dana na najvećem skupu BMW bajkera na svetu. Odmah po povratku održani su prvi sastanci sa predstavnicima kuće Radulović o čemu i svedoči prva korespodencija sačuvana u arhivima kluba. Tokom sledeće godine razmenjivani su mailovi sa centralom BMW u Nemačkoj i kreiran je prvi logo kluba. Početni logo nosio je naziv „BMW Motorrad Club Srbija“ i u sebi nosio mešavinu nemačkog, engleskog i srpskog jezika. Prvi nezvanični javni nastup dogodio se na moto trkama u Vršcu u avgustu 2006. godine gde je klub u formiranju imao svoj štand sa istaknutim zastavama i gde su bile na prodaju majice kluba sa amblemom, kao i pristupnice za buduće članstvo. Tokom leta 2007. godine Miroslav Joksić sa grupom od još deset osnivača održao je osnivačku skupštinu gde je osnovano Udruženje građana „BMW Moto klub Srbija“. Zvaničan datum kada je doneto rešenje o osnivanju kluba jeste sedmi avgust 2007. godine. Izabrano je prvo rukovodstvo u sastavu Predrag Trkulja (Predsednik) i članovi upravnog odbora Miroljub Radovanović (zamenik), Miroslav Joksić, Predrag Todorović i Jovan Popović. Nažalost, članovi prvog rukovodstva Miroslav Joksić i Predrag Todorović preminuli su 2010. i 2017. godine. Iz arhiva kluba vidi se da je u 2008. godini klub imao 22 člana, da se započelo sa izradom sajta, pristupilo se izradi klupskih majica i razmatrao se zajednički odlazak u Garmiš. Bilo je nekoliko gostiju iz sveta na dva točka koji su posetili klub, kao i nekoliko zajedničkih tura i prisustva na moto skupovima u Srbiji. Na zasedanju skupštine kluba u aprilu 2010. godine izglasane su promene statuta i za predstavnika kluba izglasan je Miroslav Joksić. Predstavnici kluba, Aleksandar Šuleić i Miroslav Joksić bili su prisutni na generalnoj skupštini BMW klubova u Berlinu i predstavljali BMW Moto klub Srbija. Ove godine organizovano je nekoliko tura na kojima su učestvovali članovi kluba „Putevima vina-Toskana“, kao i dvodnevno druženje do Ivanjice i manastira Studenica. U junu je Željan Rakela, predsednik BMW MK Split, održao svoju prezentaciju u Beogradu. Organizovan je i zajednički odlazak u Garmiš početkom jula. U avgustu i septembru organizovano je nekoliko tura po Srbiji i Republici Srpskoj gde je učestvovalo više članova kluba.

U januaru 2011. godine na skupštini kluba kao novi predsednik izabran je Vladimir Budimir-Buda umesto pok. Miroslava Joksića. Tada je i doneta odluka da se promeni sedište kluba i novo sedište nalazilo se u prostorijama Kompanije „Radulović“. Tokom ove godine dosta vremena je potrošeno na regulisanje formalno pravnog statusa kluba, ali je bilo organizovano nekoliko tura po regionu uključujući i Tara Rafting Tour, u čemu su članovi kluba uživali. Puno se radi na planiranju i boljoj koordinaciji tura gde će se uključiti što više članova. Tokom 2012. godine klub broji 30 članova, gde dolaze novi ali i neki od starih članova odlaze, tako da se ustalio broj od oko tridesetak članova. U ovom periodu započinje se sa aktivnostima na Facebook stranici, kao važnom vidu komunikacije sa članstvom i širom javnošću.Članovi su aktivno pozivani od rukovodstva da daju predloge tura i aktivnosti za unapređenje rada kluba. Regulisani su odnosi sa krvonom organizacijom BMW Kluba Evropa, izmenjena su obeležja kluba, nova web prezentacija je zaživela i forum kao najživlji deo sajta. U aprilu je obeležen početak sezone sa gradskom vožnjom, a onda laganom panoramskom vožnjom do Boleča koja se završila sa tradicionalnom ukusnom jagnjetinom. Bilo je nekoliko lepih tura po Đerdapskoj klisuri, Alpima i ozbiljna grupa od 12 članova je zajednički putovala za Garmiš u julu. U septembru te godine, istaknuti članovi kluba su odradili legendarnu američku turu „USA: Coast to Coast“. Web galerija krcata je fotografijama i video materijalima, a Aleksandar Šuleić je prešao više od 15.000km tokom prošle sezone. U 2013. godini puno se vozilo, pa su članovi kluba bili prisutni u Rumuniji, Grčkoj, Gruziji, Moldaviji, Garmišu, Maroku. Sednica skupštine održana je u Novom Sadu početkom marta sledeće godine. Facebook je zaživeo kao vodeći vid komunikacije kluba, a finansije kluba su stabilne. Članovi kluba su zadovoljni radom kluba i nemaju primedbe na rad rukovodstva. U martu 2015. godine održana je u skupština kluba u prostorijama preduzeća „PERI“ u Šimanovcima, gde su prikazane i prezentacije sa putovanja članova kluba. Usvojen je predlog da se urade crne majice kluba sa kratkim i dugačkim rukavima koje su imale ogroman uspeh kod članova. Broj članova je oko 40.

Na sednici skupštine kluba u martu 2018. godine sednice je prisustvovalo kompletno članstvo, 25 članova. Sednici je prisustvovao Lazar Lazić, koje je izneo pojedinosti u vezi sa aktiviranjem BMW Motot kluba Vojvodina sa sedištem u Novom Sadu, koji je osnovan u februaru 2018. godine sa ukupno 18 članova. Aleksandar Šuleić je izložio planove u vezi osnivanja BMW Moto kluba Beograd. Iste godine klub organizuje uz podršku svog istaknutog člana Aleksandra Šuleića večeru i druženje za preko 20 članova BMW Moto kluba Grčka koji su na proputovanju kroz Beograd.

U januaru 2019. predsednik kluba, Vladimir Budimir, daje iz ličnih razloga ostavku nakon 8 godina vođenja kluba a nasleđuje ga Zoran Mihajlović Marokanac. Novi upravni odbor čine uz predsednika još 2 člana – Aleksandar Šuleić i Dejan Cucić.

Početkom 2020. godine održana je sednica Skupštine na kojoj su razmatrana uobičajena pitanja, kojom je predsedavao predsednik Zoran Mihajlović-Marokanac. Klub ima 33 člana koji redovno izmiruju svoje obaveze. Naglašena je važnost saradnje sa BCE i predloženo razmatranje strateške saradnje sa FIM-om. Predloženo je i formiranje Viber grupe što je ubrzo i sprovedeno. Predloženo je i redovno mesečno okupljanje članova što je jednoglasno prihvaćeno. Usled novonastalih okolnosti zbog COVID 19 virusa, mnoge aktivnosti kluba su stopirane. Sporadične individualne vožnje i vožnje u manjim grupama su zabeležene, a BMW Motorrad skup u Garmišu je odložen. Krajem juna meseca održana je vanredna sednica kluba, jer su u međuvremenu dva člana upravnog odbora dali ostavku na svoje pozicije. Ukupan broj glasova na sednici bilo fizički prisutnih ili delegiranih je 36. Za novog predsednika kluba izabran je Borisav Milošević, a članovi upravnog odbora su Stanko Banjanac-Cane i Milan Todorović. Istaknuto je da će fokus novog rukovodstva biti na uspostavljanju bolje saradnje sa BMW uvoznikom, redovnim mesečnim vožnjama i potrebnim promenama statuta kluba u cilju boljeg definisanja svoje uloge kao krovne organizacije svih BMW Moto klubova u Srbiji.

BMW Moto klub Srbija je uspeo da preživi turbulentni period svog postojanja i održi članstvo aktivno, zainteresovano pre svega za zajedničke vožnje, putovanja i druženja. Iako su se grupe članova smenjivale, konstantno je bilo prisutno oko četrdesetak članova koji su aktivni u međusobnoj komunikaciji, kao i u komunikaciji sa članovima drugih klubova iz zemlje i regiona. Najzastupljeniji tip motocikla je GS, ali ima i nekoliko drugih modela na ponos njihovih vlasnika.


91 views

Impresum:  Udruženje BMW Moto klub Srbija

BMW Moto Klub Srbija +38163320343

  • BMW Moto Klub Srbija